Verhuizen is vaak een hele klus. Niet alleen de verhuizing zelf, maar ook uw administratie vraagt aandacht. Aan wie geeft u uw nieuwe adres door?
1. U verhuist binnen Nederland
Wat is er geregeld?
De gemeente geeft uw nieuwe adres door aan ons. U hoeft ons dus geen adreswijziging te sturen.
Wat moet u doen?
Meld uw verhuizing bij de gemeente waar u gaat wonen.
Ontvangt u post van ons toch nog op uw oude adres? Dan komt dat doordat sommige gemeenten adreswijzigingen langzamer verwerken. Ook dan heeft het geen zin om uw nieuwe adres door te geven aan ons. Wij mogen geen adreswijzigingen doorvoeren. Zolang de gemeente uw oude adres voert, kunnen wij niet anders dan dat ook gebruiken.
Correspondentieadres
Wilt u uw post op een correspondentieadres ontvangen? Dat kan. Ga naar Mijn Pensioencijfers en geef uw correspondentieadres door.
2. U verhuist naar, in of vanuit het buitenland
Wat is er geregeld?
In de volgende gevallen krijgt het pensioenfonds uw nieuwe adres niet automatisch:
- U verhuist naar het buitenland.
- U woont al in het buitenland en u verhuist daar.
- U keert uit het buitenland terug in Nederland.
Wat moet ik doen?
Geef uw nieuwe adres aan ons door via Mijn Pensioencijfers. Ook als u opnieuw verhuist. Verhuist u van een Nederlandse gemeente naar het buitenland? Zorg er dan voor dat u bent uitgeschreven bij de Nederlandse gemeente. Wij kunnen uw adreswijziging anders niet verwerken.
Levensbewijs
Als u pensioen van ons ontvangt in het buitenland, sturen wij u elk jaar een levensbewijs. Dat noemen we ook wel een attestatie de vita. Om dit levensbewijs geldig te maken, laat u dit door een lokale instantie ondertekenen en stuurt u dit volledig ingevuld terug naar ons.